Funnels: iedere ondernemer heeft ze nodig. Wat het precies zijn, hoe ze werken en nog belangrijker, hoe bouw je ze, zijn vragen waar veel ondernemers het antwoord op zoeken.
Als er 1 iemand is die alles van funnels weet, dan is het Russell Brunson wel. Deze Amerikaanse ondernemer is al van kinds af aan geïnteresseerd in hoe marketing werkt en heeft met zijn passie hiervoor meerdere bedrijven op gebouwd en vele bedrijven geholpen om succesvol te worden.
Leer van de besten
Zoals Tony Robbins altijd zegt: leer van de besten. Leer van de mensen die al bereikt hebben wat jij wilt bereiken en dompel je dan daarin onder. Ga een paar weken volledig op in de nieuwe skills die je wilt leren.
One Funnel Away Challenge
Russell geeft meerdere keren per jaar zijn One Funnel Away Challenge, waarbij je je 30 dagen lang onderdompelt in de marketing voor je bedrijf.
Je werkt iedere dag een stukje van je marketing uit. Russell en zijn team begeleiden je iedere stap met heldere video’s, duidelijke uitleg en een online community.
Alles klopt aan dit programma
Zodra je je hebt aangemeld voor dit programma, merk je dat alles klopt. De marketing zit erg goed in elkaar en alles is tot in de puntjes verzorgt. Je krijgt een volledig pakket thuis gestuurd met alle materialen die je nodig hebt, zodat je meteen aan de slag kunt.
Simpel en logisch
Wat een spiegel krijg je voorgehouden tijdens deze 30 dagen. Alles wat Russell je vertelt en leert is zo simpel en zo logisch… en toch heb je er zelf nooit aan gedacht of nooit zo toegepast.
Nu je tijdens de 30 dagen je steeds meer bewust wordt hoe marketing werkt, kun je het gewoon niet meer niet zien. De kennis die je leert tijdens deze 30 dagen is zo belangrijk en heeft zo’n grote impact op je bedrijf, dat je niet snapt dat je het al die jaren zonder hebt gedaan.
Actie
Wat is kennis zonder toepassing? Niets. Je zult dus met alles wat je in die 30 dagen leert aan de slag moeten.
Ga de vertaling maken naar je eigen bedrijf. Maak hier tijd voor, dompel je onder en doe de oefeningen. Je zult er geen spijt van hebben. Er zitten echt dingen tussen die je bedrijf en je leven gaan transformeren.
Je krijgt een werkboek waarin alles staat en aan de hand waarvan je aan je bedrijf kunt werken en aan de marketing ervan. De opdrachten zijn duidelijk en je krijgt veel uitleg in de vorm van video’s.
Ook is er wekelijks een coaching call waar je al je vragen kunt stellen.
Inspiratie
En zie je het even niet meer zitten, dan kun je je inspiratie halen uit het boek ’30 days’. Hierin staan allemaal verhalen van mensen die zich ooit op een punt in hun leven bevonden waarin ze de wanhoop nabij waren.
Financieel aan de grond, situatie leek volkomen uitzichtloos, maar door het toepassen van een paar simpele marketingtechnieken die Russell hen geleerd heeft, zijn ze er binnen 30 dagen weer bovenop gekomen en zijn hun bedrijven groter dan ooit geworden.
Vooruitgang zorgt voor motivatie
Wanneer je meteen alles gaat implementeren wat je leert, zul je ook bijna direct daar de resultaten van zien. Niets geeft je meer motivatie om door te gaan, dan het zien van resultaten, ook al zijn ze nog klein.
Zodra je je bewust wordt van wat er al veranderd is, na het aanbrengen van een paar kleine wijzigingen, wil je per se door. Je ziet dat het werkt, dat je groeit.
Voorbeelden
Wie zijn er groot geworden in Nederland met dank aan alles wat zij hebben geleerd van Russell Brunson?
Dat zijn er waarschijnlijk meer dan ik zo weet, maar van de volgende mensen weet ik dat zij alles wat Russell ze heeft geleerd hebben toegepast.
Max van Rooy van Orangefunnels heeft met zijn funnel meer dan 1 miljoen euro winst gedraaid binnen het eerste jaar dat hij de technieken ging toepassen.
En ook Jia Ruan heeft in 1 jaar tijd 2 miljoen euro omzet behaalt, met alles wat hij van Russell heeft geleerd.
En bij beide zie je overeenkomsten, maar ook verschillen hoe ze het hebben toegepast. En voor beide heeft het gewerkt.
Wat ga je leren
Russell laat je zien hoe je vanuit niets een succesvol bedrijf kunt opzetten. Hij neemt je stap voor stap mee in het proces om je marketing op te zetten, maar ook welke producten goed werken, en wat je moet doen en vooral ook niet moet doen.
Hij laat je zien hoe je een funnel kunt maken die gegarandeerd werkt. Dat heeft hij zelf al vele malen bewezen en nu leert hij jou hoe je dit ook voor je bedrijf kunt doen. Ook als je net start en nog helemaal niets hebt.
0 reacties